Sunday, April 26, 2009

Bahaya Fahaman Wahabi - Ceramah Di Rasah Jaya.

Ceramah Bahaya Fahaman Wahabi - Masjid Jamek Rasah Jaya.
Antara Jemaah Yang Hadir.
Nazir Masjid Jamek Rasah Jaya & Qadi Daerah Seremban.
Muslimat Yang Hadir.
Muslimin Yang Hadir.
Cenderahati Untuk Allahyarham Bilal Masjid DiSampaikan Kepada Warisnya.
Ust. Mahfuz Menerima Cenderahati Daripada Nazir Masjid Jamek Rasah Jaya.
Qadi Daerah Seremban Menerima Cenderahati.

7 comments:

mamah said...

Puak-puak tarikat terutama yang bersarang di Pejabat Agama Islam NS amat memusuhi Wahabi yang memernikan aqidah umat islam dari Khurafat, tahyul dan bid'ah, mereka menjadikah syeikh2, wali2 yang telah mati sebagai pemujaan terutama dalam amalan tariqat. Ini yang membimbangkan sehingga menerbitkan fitnah kepada Muhammad Abdul Wahab. Kini WAHABI sudah merebak dimana-mana kerana ia meyakin umat Islam yang kembali kepada dua sumber itu. Jauhi tariqat yang banyak kesesatan itu.

Mohd Fairul Raimi said...

Degree Bahasa Arab dan Diploma Fatwa. Lagak macam Ulama Hadis.. Patut la ceramahnya hambar dan tiada unsur-unsur ilmiah. Lebih banyak hasad, fitnah, buruk sangka di dalam kuliah/ceramahnya. Pokok pangkalnya banyak perkara negatif disebutnya dlm kuliah/ceramahnya.

Setiap kali ceramah/kuliah, pasti perkataan Wahabi menjadi mainan mulutnya... tak caya.. try jemput ustaz nih dan bagi la apa2 tajuk tanpa melibatkan perkataan Wahabi utk ceramahnya.


p/s: Kesian tgk ustaz nie...

Nilai Sri Wangsa said...

sungguhpun dia begitu, doakanlah untuknya. jgn terus dikutuk

Yayasan Ilmu said...

Assalamualaikum, nampaknya saudara sama juga macam orang lain suka sangat membenci Wahabi! Adakah saudara benar-benar faham tentang Wahabi ni? Jangan jadi macam orang di JAIS kata itu dan ini Wahabi, walhal semua yg dia kata tu adalah ketetapan as-Sunnah!
Kalau nak tahu sandaran as-Sunnah dalam ibadah dan amalan mungkin, sebagai permulaan, boleh lihat: yayasan-ilmu.blogspot.com

Rahman said...

wahabi adalah virus dalam maysrakat islam masa kini... amat berbahaya... wahabi takkan sesekali akan menerima hujah org lain... nak megaku mereka wahabi pun malu... tgok lah apa dah jadi di dunia islam sekarang... di arab saudi, bersekutu kuat dgan amereka... di mesir, tutup pintu sempadan pelarian-pelarian palastine... ulamak-ulamak cari makan wahabi sgat berbahaya dlm duni islam... semuga Allah melindunggi kita...

Pengiklan said...

Saudaraku sekalian. Saya amat bersyukur kepada Allah SWT kerana sempat kembali kepada sunnah sebelum saya menutup mata.

Sesuatu yang baharu kita dengar tentang agama sememangnya amat sukar untuk diterima. Sayapun seperti anda. Akan timbul rasa geram, marah dan takut. Bayangkan ada perbuatan dan dan perlakuan yang kita pelajari sedari kecil sebagai ibadah rupanya bukan ibadah dan apa yang kita anggap sunnah rupanya bukan sunnah.

Para ulama salaf bukanlah ingin membawa kita kepada kehancuran, tetapi ingin kembali kepada Sunnah Rasulullah dan Para Sahabat. Setiap kali ingin melakukan ibadah, kaji dan selidikilah sama ada ia pernah dilakukan oleh Rasulullah dan Para Sahabat ataupun tidak. Jika ada ia adalah sunnah namun jika tidak ada maka tinggalkanlah walaupun ia telah menjadi amalan kita zaman berzaman.

Kita hidup di akhir zaman yang sememangnya banyak kepalsuan. Iran yang kononnya penentang kuat adalah rakan sebalik tabir Amerika yang menghancurkan Afghanistan. Hizbullah yang kononnya pembela Islam dan seteru Israel hanyalah bermain wayang dengan negara yahudi tersebut.

Perkara paling besar dalam Islam adalah aqidah. Amalan khurafat, tahyul dan bid'ah dalam ibadat boleh memesongkan aqidah. Kekuatan orang Islam terletak pada nilai aqidahnya. Aqidah yang lemah membuatkan umat Islam kita pada hari ini menjadi lemah dan dikuasai oleh orang kafir.

poison ivy said...

banyak benar saya dengar kesah gitu gini fasal wahabi nih, sesat lah, mujassimah lah, kafir lah, ahli bid'ah lah, tapi yang saya peliknya, macam mana dengan orang kita yang pergi haji dan umrah, tentu sekali berimamkan orang wahabi di makkah dan madinah.
1. Sahkah solat berimamkan mereka ini?
2. Macam mana pulak golongan orang sesat. kafir dan mujassimah ni pulak yang kontrol haramain? Takder ke apa2 tindakan yang boleh dibuat, mana boleh haramain di pegang orang kafir dan sesat?
Ketegasan mesti dibuat dalam hal ni, pada saya org awam nih, hal sebegini amat penting